Sakrament Małżeństwa
Kandydaci do małżeństwa powinni zgłosić się do kancelarii parafialnej na 3 miesiące przed ślubem w celu załatwienia formalności przedmałżeńskich.
Formalności prawne poprzedzające zawarcie małżeństwa należy uregulować w parafii narzeczonej lub narzeczonego (jeżeli narzeczeni chcą je przeprowadzić w innej parafii konieczne jest zezwolenie jednego ze swoich proboszczów). Narzeczeni przedkładają następujące dokumenty:
- świadectwo chrztu świętego (aktualne, z datą wystawienia nie wcześniej niż trzy miesiące przed jego doręczeniem),
- świadectwo bierzmowania (zazwyczaj jest wypisane na metryce chrztu),
- dowód osobisty,
- ostatnie świadectwo katechizacji szkolnej (gdzie jest ocena z religii),
- zaświadczenie o ukończeniu katechizacji przedmałżeńskiej (tzw. kurs przedmałżeński),
- zaświadczenie z Urzędu Stanu Cywilnego na tzw. ślub konkordatowy lub akt ślubu, jeśli wcześniej zawarto związek cywilny,
- osoby nieletnie (przed ukończeniem 18-tego roku życia) muszą przedstawić zezwolenie sądu i pisemną zgodę rodziców,
- wdowiec lub wdowa – odpisy aktu zgonu zmarłego małżonka lub małżonki zarówno z USC jak i z parafii zamieszkania,
- dane personalne świadków ślubu: imię, nazwisko, wyznanie, wiek, adres zamieszkania, zawód,
Narzeczeni zgłaszają się do kancelarii parafialnej trzy miesiące przed ślubem w celu spisania protokołu przedślubnego i otrzymują wskazówki dotyczące dalszych kroków, przygotowawczych związanych z ich ślubem.