slider

Sakrament Małżeństwa

Kandydaci do małżeństwa powinni zgłosić się do kancelarii parafialnej na 3 miesiące przed ślubem w celu załatwienia formalności przedmałżeńskich.
Formalności prawne poprzedzające zawarcie małżeństwa należy uregulować w parafii narzeczonej lub narzeczonego (jeżeli narzeczeni chcą je przeprowadzić w innej parafii konieczne jest zezwolenie jednego ze swoich proboszczów). Narzeczeni przedkładają następujące dokumenty:

  • świadectwo chrztu świętego (aktualne, z datą wystawienia nie wcześniej niż trzy miesiące przed jego doręczeniem),
  • świadectwo bierzmowania (zazwyczaj jest wypisane na metryce chrztu),
  • dowód osobisty,
  • ostatnie świadectwo katechizacji szkolnej (gdzie jest ocena z religii),
  • zaświadczenie o ukończeniu katechizacji przedmałżeńskiej (tzw. kurs przedmałżeński),
  • zaświadczenie z Urzędu Stanu Cywilnego na tzw. ślub konkordatowy lub akt ślubu, jeśli wcześniej zawarto związek cywilny,
  • osoby nieletnie (przed ukończeniem 18-tego roku życia) muszą przedstawić zezwolenie sądu i pisemną zgodę rodziców,
  • wdowiec lub wdowa – odpisy aktu zgonu zmarłego małżonka lub małżonki zarówno z USC jak i z parafii zamieszkania,
  • dane personalne świadków ślubu: imię, nazwisko, wyznanie, wiek, adres zamieszkania, zawód,

Narzeczeni zgłaszają się do kancelarii parafialnej trzy miesiące przed ślubem w celu spisania protokołu przedślubnego i otrzymują wskazówki dotyczące dalszych kroków, przygotowawczych związanych z ich ślubem.